Et gullkorn i Cannabis debatten…

..”Fordi det er ulovlige stoffer. Ikke-kriminelle holder seg unna stoff.”

http://vgd.no/samfunn/politikk-norsk/tema/1640097/tittel/boer-cannabis-legaliseres/side/22

Ble plukket opp i skrivende stund.

Dette er som snytt ut av læreboka i sirkelargumentasjon Jehovas Vitners seminarister pugger.

Slike mennesker finnes altså. Nykterister blir avkledd, radbrukket og latterliggjort av en gjeng dophuer på diverse foraer.

Gullkornene hagler videre som fra en forvirret mentalpasient.

“Dere har jo mange luftige teorier, mener jeg, så hvorfor ikke?

Innfallene deres for å forklare stoff dere må ha kjenner jo ingen fornuftige grenser. Stadig nye påfunn dukker opp, stadig nye “vitenskapsmenn” som alle har det felles at de er positive til cannabis.

En ting ligger fast hele tiden, det er at det er viktig å tilfredsstille seg selv, enten stoffet er lovlig eller ikke. Det er liksom en menneskerett å bli stoffbruker

Det skulle vært morsomt å vite hvilke andre stoffer dere egentlig bruker, som dere ikke snakker høyt om?”

Både projeksjoner, og stråmenn om hverandre på så liten plass. Og dette er den offisielle holdningen.

Ikke nok med det. Nå forlanger Narkotikapolitiforeningen å ha noe som helst medinsk autoritet på området, og forlanger fremdeles retten til å fengsle og forfølge cannabisbrukere.

Og det virker ikke som om de bryr seg nevneverdig om pasienter og mennesker som har glede og nytte av planten. Både pasienter som trenger planten og vanlige mennesker som vil velge et annet og bedre rusmiddel enn alkohol og tobakk, og ikke liker sovepiller.

Så dagens gullkorn går til legaliseringsmotstandere som virrer rundt seg selv som forvirrede bikkjer som jager sin egen hale…

Som motvekt kan jeg skilte med historien bak forbudet og forbudets historie, og hva dette har ført til.

Hvilke krefter er det som står bak forbudet og tjener penger på at forbudet opprettholdes?

Narkotikakartellene og langerne selvfølgelig

Politiet. Uten forbudet måtte de faktisk ha gjort skikkelig politiarbeide framfor å jage slitne narkomane, trakassere ungdom og raide legehjem. Faktum er at cannabis bruk er langt mer utbredt enn man aner.
De vil ha en jobb som er umulig å gjøre seg ferdig med for å melke statskassa og fremdeles nyte fruktene av beslagene.

Farmasøytindustrien. Cannabis har egenskaper som vil utkonkurrere hundrevis av andre legemidler. For ikke å si tusenvis!

Tobakks, og alkoholindustrien. Her er det snakk om enerett på langing av narkotiske stoffer. Som begge disse de factum er. Og blant de dødeligste også. De vil ikke ha konkurranse av en plante som ikke på ti tusen år har tatt livet av noe menneske som direkte resultat av bruk.

Bankene. I USA hvitvaskes milliarder av dollar hvert år. Ikke hvitsasker de narkopenger, men bruker skattebetalernes penger å gjøre det med!

Treindustrien. Faktum er at cannabis lett kan erstatte stort sett alle råvarer man får fra treet. Det er mer miljøvennlig, og cannabisfibre er langt mer slitesterkt enn cellulose. Framstillingen er også langt mer miljøvennlig. Dette vil ikke denne industrien du skal vite.
William Randolph Hearst var den første som var med å promoterte forbudet og “farene” med hampen. Harry Anslinger var redd for å miste jobben sin. (fotnote)

Som et motstykke til gullkornet servert i første linje kan kriminologiprofessor Ragnar Hauge få siste ordet:

«å bruke straffelova som folkeoppdragande middel er misbruk av tvangsmakt».

Og hvem taper på at forbudet opprettholdes?

DU!

Bohemianwriter1

8 responses to “Et gullkorn i Cannabis debatten…

    • Man blir aldri for gammel til å spre fakta, samt latterliggjøre idiotiet som analkarakterer har forpestet samfunnet med.

      Og er man for gammel for litt ektefølt raseri mot løgner, fortielse og maktovergrep, ja da kan man like gjerne legge seg ned å dø…

      • Du har glemt fred på jorda.

        Det er faktisk sånn at cannabis får deg til å tenke anneledes noe som gjør at du forstår det som skjer rundt deg mye bedre. Cannabisbrukere er skjelden aggresive.

        Mne problemet er langvarig bruk, hvordan cannabis påvirker cellene i hjernen og folk blir veeeeldig treige.

        Jeg er verken mot eller for fri bruk av cannabis. Men må innrøme begge sider har sine fordeler og ulemper.

      • Finnes det noe slikt?

        Fred på jorden mener jeg?

        Fri bruk av cannabis burde blitt påbudt, og ikke forbudt!

        Jeg vil gå så langt som å påstå at en kollektiv psykedelsik opplevelse vil være det beste for vår lille Gea som lengter etter fred…

        Selv de beste hjerner innefor alle religioner og retninger har brukt cannabis. Islam er intet unntak.

        Cannabis er om jeg kan si det, en nøkkel til litt av den guddommelige visdom. Den skal ikke skusles vekk. Skjønt, cannabis planten SKAL brukes fritt av mennesket uten påbud eller forbud, til et hvilket forbruk man selv ønsker.

        Selv har jeg mistet tall på hvor mange gode linjer jeg har skrevet under påvirkning av ulovlige substanser.

        En lliten hilsen til deg fra Ferdamannen….

    • Var dette et tilsvar du ville ha sagt?

      “Et stoff som i tillegg sløver ned ungdommen så de ikke gidder hverken lekser eller jobb.”

      Er ikke du litt for gammel til å vry deg hva vi mennesker dytter i kroppene sine?

      Er ikke du litt for gammel til å leke moraltroll?

      Om du er bestefar, er du ikke litt bekymret over at DIN stat vil sende dine barnebarn ut i krig, slik at de kan komme hjem som blomtrende rusmisbrukere som har funnet sin medisin i cannabisen?

      En plante DU tydeligvis har så mye motstand mot at du er villig til å kaste vekk mange menneskeliv på å opprettholde et forbud av? Hvor mange mennesker er DU villig til å ofre før DU er fornøyd med resultater av DIN forbudskåthet? Vis meg et eneste sted hvor trelast industri OG antideprissiva er BEDRE enn cannabis planten, så skal jeg høre på deg!

      Selv jobber jeg i IT, er frilanser, og reiser mer enn jeg er hjemme i Norge. Og så har jeg intime kjenskaper til cannabisens virkninger. Om du lurer på noe, så kan du bare skrive igjen. Tar gjerne spørsmål om råd. Tullprat latterliggjør vi uten nåde…

      MVH
      Bohemianwriter1

    • Er ikke du litt for gammel til å bry deg hva vi mennesker dytter i kroppene sine?

      Er ikke du litt for gammel til å leke moraltroll?

      Om du er bestefar, er du ikke litt bekymret over at DIN stat vil sende dine barnebarn ut i krig, slik at de kan komme hjem som blomtrende rusmisbrukere som har funnet sin medisin i cannabisen?

      Til opplysning har de beste hjerner røkt til tider store mengder cannabis!

      En plante DU tydeligvis har så mye motstand mot at du er villig til å kaste vekk mange menneskeliv på å opprettholde et forbud av? Hvor mange mennesker er DU villig til å ofre før DU er fornøyd med resultater av DIN forbudskåthet? Vis meg et eneste sted hvor trelast industri OG antideprissiva er BEDRE enn cannabis planten, så skal jeg høre på deg! Vis meg et sted hvor DITT alkohol forbruk er mindre skadelig enn cannabis!

      Selv jobber jeg i IT, er frilanser, og reiser mer enn jeg er hjemme i Norge. Og så har jeg intime kjenskaper til cannabisens virkninger. Om du lurer på noe, så kan du bare skrive igjen. Tar gjerne spørsmål om råd. Tullprat latterliggjør vi uten nåde…

      MVH
      Bohemianwriter1

  1. Hallo Steppeulven!

    Er du lysten på å skrive på vgd? mange savner jo skriften din der inne! Ta min bruker og server saftige gloser, jeg gir jamt faen i hele forumet!

    Jeg gir deg passordet! Du signerer selvfølgelig innleggene med ditt navn og bytter til ditt profilbilde, eller hva pokker du vil:-) Jeg driter i om jeg blir utestengt. Send meg en mail og du får passordet mitt.

    Husk å kjøre min bruker totalt i grøfta, du kan lange ut mot rottereiret til krampa tar deg:-)

    Ps mulig jeg kan skaffe deg en ny bruker, men vil ta litt tid i så fall, si ifra om du er interessert

    Wenster

  2. Finally, got what I was looking for!! I definitely enjoying every little bit of it. Glad I stumbled into this article! smile I have you saved as a favorite to check out new stuff you blog post. Regards: SB2011LAIN_AING

Leave a Reply

