Dopens gleder og forbannelser…

I min tåke av cannabis, rom og øl, kjører jeg like så godt denne. I mine reiser gjennom cannabis blazen har jeg funnet ut en ting.

De man anser som kingpins og dopkonger har ikke noe monopol på markedet. Fra USA i vest til Australia i øst, er flertallet av cannabis “misbrukere” og dyrkere hjemmedyrkere og medisiner når alt annet har mislykkes. Og vi lar oss ikke skremme av skremselshistoriene fra de faktafrie politikere med all politisk korrekt forskning og populisme og ris bak speilet. Og vi damper med liv, lyst og gir blanke i hva forbudsdyr vil true oss med. Jeg anser regjering og dommedagsprofeter som svake paragrafryttere som enda har til gode å møte virkeligheten. Det er derfor de trenger politi og rettsvesen for å kunne fortrykke enhver som våger å ta seg en substans som ikke har Statens Stempel på det.

Og så har man vangrende, uangrende dophuer som meg. Røyker en joint om morgenen om jeg våkner for tidlig. Røyker gjerne en til om det skulole trenges. Står ikke opp før jeg har fått i meg en øl. Hadde møte med en norsk filmfotograf for noen år siden angående noe skriverier jeg hadde. Det endte med at vi drakk oss fulle,og han snakket med stor lengsel til den tiden han satt på balkongen i Hollywood med en joint i kjeften og leste manuskripter.

Først ute på kveldparten når flasken med whisky eller rom står ved siden av meg, klarer jeg å skrive noe som kan minne om giftige piskeslag mot øvrigheten.

Men man kan leve på kun musikk, nyheter, øl, cannabis og whisky så lenge av gangen. Etterhvert trenger man et godt knull.

Noen som vil knulle det siste jeg har av vett, eller knulle litt vett inn i skallen min igjen?

Av og til er fysiske orgasmer bedre enn planteaktiverte hjernespinninger iblandet en god dose alkohol.

Det er derfor jeg skrev diktet som ble utstillt i Belfast i 2007 på LSD, og ikke cannababinoider eller Salvia Divonorum. Salviaen tok jeg etter LSDen, og skrivingen. Skyldte det ned ned med øl når røyken ble for sterk, og en joint ved siden av om salviaen skulle virke for sterkt.

Siden disse lykkelige og produktive og sexfylte dager, uker og måneder har mye vann rent i havet.

Belfast har blitt et fjernt minne som kommer nær hver gang jeg er nykter og forsøker å sove.

Vi lever i en verden som igjen er iferd med å gå av hengslene. Statsledere som vil skvise enhver opposisjon.

Cannabis gjør deg farlig og utilgengelig sies det. Alkoholen er lovlig og er unnskyldt. Selv kjører jeg i meg begge så ofte jeg bare kan for å holde ut med svineriet mine sjelssanser blir invadert med hver pokkers dag.

På toppen av det hele skal jeg stemples som kriminell fordi jeg nyter, bruker, misbruker, og gjør hva jeg vil med en plante enhver kan gro hjemme hos seg selv…

Som Journeyman så er den psykedeliske opplevelsen en viktig del av selve reisen. Den forsterker og den bedøver. Den åpner dører som ellers vil være lukkede.

Denne døren virker å være ekstremt lukket, låst og uforståelig for de som fremdeles lever i gamle villfarelser.

Det er disse gamle villfarelsene som fremdeles, beklageligvis er gjeldende.

Det ble gjort et forsøk engang mellom to kampsport spesialister. Den ene hadde fått THC i seg. Muligens en ren blanding av fin Indica og Sativa. De sparret mot hverandre.
Første forsøk ble gjort når begge var nyktre.

Da var det gjort likt.
I andre forsøk ble den ene git THC. Indica. Kampen ble en helt annen. Fighteren med THC ble med et mye mer fokusert og utholdende. Det var nesten som om han kunnelese jabbene og slagene til mostanderen.

Han parerte, dukket unna, og gikk galant til motstøt, og tvang sin nyktre motstander tilbake.

Nå skal jeg ærlig talt si at jeg har aldri gått i sparring på cannabis, og ble sjokkert over resultatet av testene som ble ført. Personlig føler jeg ingen trang til å leke Karatekid etter en joint.

Men hver sin smak, og hver sin lyst…

Bohemianwriter1

Leave a Reply

